woensdag 28 maart 2012

Innovatie, proost!

"Nieuwe wijn in oude zakken"

Innovatie is vaak het toepassen van bestaande ideeën en concepten binnen een nieuwe markt. Het is daarom niet raar dat innovaties vaak uit andere sectoren komen en van daaruit later succesvol zijn in andere markten.

Diageo, de grootste drankproducent ter wereld, zet sterk in op de ontwikkeling van innovatieve producten. De producten zijn niet alleen innovatief, de weg er naartoe evenzeer. Zoals te lezen valt in dit artikel van RTL. 

Een van de voorbeelden die genoemd worden in het bericht is onderstaande bag-in-box cocktail.












Inmiddels al een regelrechte hit omdat iedere bar, ook die zonder barmannen met een cocktaildiploma, cocktails van hoge kwaliteit kunnen serveren. Alle werk is namelijk al gedaan in de fabriek. 

Het bag-in-box concept is trouwens nieuw voor de drankwereld, maar kennen we al jaren van andere toepassingen. Zo is mayonaise, ketchup, etc. al heel lang verkrijgbaar in deze verpakkingsvorm, is dit voor soepen eveneens een beproefd recept, vloeibare zeep is al tijden als bag-in-box verkrijgbaar en ik meen het zelfs al eens gezien te hebben voor smeermiddelen in de automotive industrie.  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten