dinsdag 27 maart 2012

Het effect van DNA profielen op de datingmarkt

Ik date alleen maar met iemand die als dna-profiel heeft 'goed in balsporten & interesse voor kunst'

In mijn post van gisteren schreef ik al dat we in de toekomst bij de geboorte kunnen beschikken over het volledige dna-profiel van een nieuwe wereldburger. Hiermee wordt het mogelijk om op voorhand aan te geven welke ziektes iemand zal krijgen. En dat het dan nuttig is om een pillen-behandelplan voor te schrijven ter preventie.
Maar ook hier zal het mechanisme optreden dat een vernieuwing van de ene bedrijfstak zijn effect zal hebben op een totaal andere bedrijfstak.
De datingsites van de toekomst zullen dan niet meer werken op basis van zelf opgestelde profielen zoals 'ik ben goed in a en b' maar er zal programmatuur worden ontwikkeld die jouw dna-profiel inleest, verwerkt en dat koppelt aan een dna-profiel van de meeste geschikte partner.
Want in de toekomst weten we niet alleen of iemand vatbaar is voor ziekten, maar kunnen we ook interesses, hobbys en karaktereigenschappen afleiden uit het DNA.
Lang leve mijn dna-partner met serienummer 12.56#12.67QG.&371 uit een onbekend land.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten