zaterdag 24 maart 2012

Zonnebank in de Cloud

Ik ben benieuwd wat de volgende kans en bedreiging zal zijn van zonnebankstudio's.
Een nieuw soort creme's die goed bruinen? Pillen die de huid bruin oppimpen? Of weer terug naar het middeleeuws schoonheidsideaal van een blanke huid?

Een beetje zelfspot is nooit weg en sterkt de geest. Als u belooft het niet door te vertellen zal ik mijn inzicht delen. Afgelopen week heb ik weer lekker mijn jogging-rondjes gemaakt. Drie keer per week, rustig tempo, goed voor de geest en het lichaam. Met de hoge temperaturen kan de korte broek weer aan en, jawel hoor, lichten de witte benen weer op. En net op dat moment, ik rustte uit op mijn bankje, kwam er weer een gedachte binnen, die ik hier even wil delen.

Een zonnebank? Heeft u die nog thuis? Als u groot behuist bent en flink wat geld heeft te besteden waarschijnlijk wel. Maar winkels met zonnebanken zijn al tijden niet meer te bekennen. Ook ik (mijn vrouw eigenlijk) had een zonnebank. Maar ja, je gebruikt em niet echt veel, neemt plaats in en vreet stroom. Wat doe je dan? Precies, verkopen. En af en toe koop je een strippenkaart voor de plaatselijk zonnebankstudio om een beetje bij te kleuren als de lente ontwaakt, zodat je met gekleurde benen door het zomerleven kunt gaan. En dat is nu precies wat er aan de hand is.

Niet meer het bezit van een zonnebank staat centraal, maar de toegang tot een zonnebank is belangrijk. En das in feite hetzelfde als de trend van Cloud-computing. Niet het bezit van een cd is belangrijk, maar toegang tot middels de ITunes store of Spotify. Niet het bezit van een harde schijf is belangrijk, maar toegang tot bestanden ergens op het internet is belangrijk. Niet het bezit van een auto staat centraal, maar de toegang tot een auto. Zie ook hiervoor mijn eerdere post over dit onderwerp.
En zo zijn zonnebankstudio's dus een logische stap. Ik ben wel benieuwd wat de volgende kans en bedreiging zal zijn van zonnebankstudio's.
Een nieuw soort creme's die goed bruinen? Pillen die de huid bruin oppimpen? Of weer terug naar het middeleeuws schoonheidsideaal van een blanke huid?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten