zondag 25 maart 2012

Op zondag gesloten

Ook de digitale winkelwagen blijft leeg vandaag

Iedere trend heeft een tegentrend. Of ze nou even sterk zijn of dat er één van beiden veel sterker is doet niet zo terzake. Als je gaat kijken naar mogelijke toekomstbeelden is het goed om dit gegeven in de gaten te houden en actief te gebruiken bij het bepalen van je strategie. 

Vanavond, zondag dus, zat ik op de bank een beetje met de iPad te spelen in afwachting van Studio Sport. Met het oog op de aanstaande gezinsuitbreiding besloot ik eens een digitaal kijkje te nemen bij Europa's grootste babywinkel (babypark.nl). Onderstaande melding verscheen op mijn scherm.


Eerst was er irritatie (waarom kan ik niet kijken hoeveel zo’n Bugaboo nou eigenlijk kost?), daarna realiseerde ik me dat de beslissing van de directie van Babypark om op zondag naast de tastbare winkel ook de webwinkel te sluiten goed past bij een aantal trends of tegentrends:

De 24-uurs economie versus bewust kiezen om openingstijden beperkt te houden.

Het volgen van de massa versus het behouden van eigenheid.

Je verkoopkanalen “synchroniseren” versus (on)bewust verschil aanbrengen tussen web en fysiek….etcetera (zelf kun je er vast nog wel een aantal bedenken).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten