woensdag 30 mei 2012

Hoe een storing tot een nieuw idee kan leiden; daten per telefoon


"En anders leg je gewoon de hoorn op de haak" 
We hebben het allemaal wel meegekregen. Vodafone heeft een tijdje geleden te kampen gehad met een grote storing ten gevolge van een brand. Allemaal erg vervelend, maar ik probeer er eens een positieve wending aan te geven door een onderdeel van de storing te gebruiken voor de datingindustrie. Durf aan de dag leggen en je laten inspireren door dingen die je hoort, leest of zelf meemaakt. Ook dat is onderdeel van hetgeen wij doen mét onze klanten.

Een onderdeel van de storing was dat mensen opeens iemand anders, een vaak volstrekt onbekende, aan de lijn kregen in plaats van hun partner, moeder, vrienden, werk, klanten, etc. Erg vervelend in het dagelijkse leven, maar voor een datingbureau zou dit leuk kunnen zijn. Als datingbureau zou je zomaar eens ervoor kunnen kiezen om een pool van bijvoorbeeld 25 mannen en 25 vrouwen uit te zoeken uit je bestand waartussen op de een of andere manier (kijkend naar hun profiel) een match is en deze vervolgens telefonisch te laten speeddaten. Mensen krijgen een nummer, bellen daarnaartoe en worden doorverbonden naar hun "date". Omwille van privacy en het willen bijhouden van metrieken geen rechtstreekse nummeruitwisseling in dit stadium.  
Er zijn een hoop voordelen (denk vanuit je kracht, hang in je bretels). Vooral voor verlegen types is een eerste contact via de telefoon laagdrempeliger dan een "echte" date, kost het minder tijd, kun je het vanuit je vertrouwde omgeving doen én leg je gewoon (natuurlijk na netjes af te ronden) de hoorn op de haak als je geen klik voelt.

Weer een voorbeeld van klein denken om, misschien wel,  groter te worden. Je kunt vaak met beperkte investeringen en een leuk idee ver komen. In onze workshops helpen we onze klanten graag bij het ontdekken van deze mogelijkheden door ze te helpen met het bepalen van hun eigen kracht om van daaruit verder te denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten