woensdag 21 maart 2012

Innovatie bedreigt Innovatie

Het zal je maar gebeuren. Ben je druk bezig met innoveren en wordt je bedreigt door innovatie. Dat is wat Ziggo momenteel overkomt. Ze hebben de laatste jaren druk aan de weg getimmerd, de mannen van Ziggo. Digitale TV, interactief, HBO-kanaal, Internet (sneller dan ADSL) en Bellen via de kabel. Sinds kort kijk ik ook al TV op mijn iPad (VI) als mijn vrouw zwijmelseries kijkt.
Goed gedaan Ziggo. Maar de twijfel slaat toe.
Wat als Google of Apple TV doorzet? En zal het de mobiele netwerkoperators lukken om de snelheid van mobiel internet te vergroten? Kijken we dan nog TV via Ziggo? Of op mobiele apparaten met een gehuurd film van Apple TV?

Kortom, investeren in het netwerk of ff de kat uit de boom kijken? De opbrengst per huishouden is de laatste jaren in ieder geval toegenomen. Nu nog mijn collega overhalen om toch maar digitaal te kijken en wellicht dat Ziggo dan weer zal investeren. Ik ga vanavond weer lekker een boek lezen.
Die tegentrend wil ik in 2012 verder doortrekken. Dus ..... uit die TV en ga weer lezen.

Bron: Elsevier Magazine, maart 2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten