vrijdag 11 juli 2014

Naar de dierentuin

Nu de vakantie is aangebroken staat er bij ons thuis altijd wel een dagje uit op de agenda. Pretpark, dierentuin, dagje shoppen of op safari in de Beekse Bergen. En dan slaat de beroepsdeformatie toe (een beroepsdeformatie is het vertonen van blikvernauwing ten gevolge van het beroep dat men uitoefent, ook buiten de professionele context).
En als oud-collega, Fred Zimny, weer eens een leuke slideshare presentatie deelt met de titel Service Safari, en je komt net terug van de Beekse Bergen, dan klik ik, onvermijdelijk, op de aangeboden link. Want in mijn werk als strategie-ontwerper zoek ik altijd naar gereedschap om mijn klanten goed te kunnen helpen. Dus, snel naar de service safari.


Patrick Quattlebaum, directeur bij Adaptive Path, laat in zijn presentatie zien hoe je, niet alleen bij het ontwerpen van de servicebeleving bij de bibliotheek, maar ook bij de dierentuin, supermarkt en fastfood restaurants de klantbeleving kunt vangen. En dus aanknopingspunten kunt bieden om jouw dienst of produkt kunt verbeteren. Hij doet dat onder de titel Servicesafari.


En net als in mijn vorige blogpost over Lego wordt maar weer eens aangetoond hoe je actief klanten kunt (moet!) gebruiken om jouw dienstverlening op orde te krijgen. Want in de huidige belevingseconomie is een juiste klantervaring bepalend voor de manier waarop klanten jouw organisatie zien, en terugkomen om nieuwe diensten af te nemen. Ergo, zoek in jouw unieke en herkenbare positie naar de emotie-momenten en wow-factoren die leiden tot tevreden klanten.
Morgen ga ik naar de Efteling. Laat ik maar eens proberen om mijn beroepsdeformatie in mn rugzak te stoppen zodat ik vrij en blij in de achtbaan kan zitten ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten