donderdag 9 januari 2014

Wie de broek past trekke hem aan


Gevalletje “waarom heeft niemand dat eerder bedacht?”
 
Gisteren hoorde ik op de radio dat een webwinkel voor spijkerbroeken en dergelijke een nieuwe service aan hun klanten aanbiedt. Het is zo simpel dat je je afvraagt waarom niemand daar eerder op is gekomen.

Het grote nadeel van kleding bestellen in webshops is dat je vaak de kleuren niet “echt” ziet, je niet kunt zien of en hoe het je staat en of de kleding überhaupt wel past. De ene large is de andere niet en de tussen de slim fits, regular fits, traditional fits en nog tig varianten ben ik al meer dan eens het overzicht kwijt geraakt. 

Jeansonline.nl komt nu met een dienst die EASY FIT&RETURN® heet. Ze combineren daarmee de voordelen van een webshop met de mogelijkheid om je spullen te passen (maximaal 7 artikelen per keer) terwijl de koerier op je wacht. Geen gehannes in krappe pashokjes met onvriendelijk licht terwijl er mensen staan te wachten dus, maar gewoon thuis voor je eigen spiegel je nieuwe aankopen uitproberen. Je krijgt er een kwartiertje voor en dat is langer dan de tijd die gemiddeld in pashokjes doorgebracht wordt. Prima dus. Past iets niet, of wil je het toch niet hebben, dan kun je de spullen aan de koerier meegeven, bespaar je je de weg naar het postkantoor én het is brengt geen extra kosten met zich mee.

De webshop biedt deze dienst aan voor €19,95 per bestelling onder de €125,-. Dat is naar mijn mening  stevig en duurder dan een ritje naar de stad inclusief parkeren/OV. Comfort en tijdsbesparing  zijn hierbij dus de overgebleven pluspunten. Boven de €250,- kost het tijdelijk €4,95 (normaal een tientje) en dat is dan wat mij betreft wel een hele goede prijs voor hetgeen je krijgt en financieel ook interessant t.o.v. het traditionele winkeltripje.

Bovenstaand voorbeeld toont eens te meer aan dat innovatie niet moeilijk of ingewikkeld hoeft te zijn en dat je je hiermee, zeer zeker tijdelijk, kunt onderscheiden. Ik ben benieuwd wanneer Wehkamp, OTTO, Neckermann of bijvoorbeeld Zalando dit idee over gaan nemen. Misschien wel gratis?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten