vrijdag 16 augustus 2013

Stip op je neus, om gek van te worden

Teken een stip op je neus, plak een pukkel op je kin of zet een tatoeage op je wang. Geheid dat jouw gesprekspartner nergens anders meer naar kijkt en je voor eeuwig in zijn geheugen staat gegrift. En zo werkt het ook met missie-statements.
Recent heb ik mijn licht als eens laten schijnen op de beroemde stip-aan-de-horizon die we maar niet bereiken. Maar een stip op je neus heeft blijkbaar wel effect. Lees deze oude blogpost nog maar eens na

Naar analogie van de stip op je neus kun je ook als organisatie een stip op de wand, op het briefpapier, de blocnote, de bestelbusjes, in de kantine, op jouw goederen, de offertes en gadgets zetten. Een one-liner, ondertitel, die richting geeft aan alles wat je als organisatie doet om de klant te behagen. Gisteren en vandaag liep ik tegen twee treffende ondertitels aan die ik hier wil delen.

De eerste ondertitel trof ik aan bij de onderwijsinstelling Gilde Opleidingen, nl. Meester in scholing. Naar analogie van de middeleeuwse gilden. Op haar website beschrijft deze onderwijsinstelling hoe ze deze slogan vertaalt naar de dagelijkse praktijk van de onderwijspraktijk.

Een tweede slogan zag ik vandaag op de golfbaan Wittem waar 'Gastvrij Heuvelland' (een samenwerkingsverband van horeca ondernemers) een wedstrijd speelde. De lunchtafel was gesierd met onderstaand affiche.















En heeft jouw organisatie al een slogan? Een aftiteling die al het handelen van de medewerkers richting geeft. Niet? Maandag snel aan de slag. Bij deze al een paar suggesties Spa, het zuiverende water, McDonalds I'm lovin it, Biertje?, Think Different. Nog meer inspiratie opdoen?
Klik dan hier om naar de website van superslogans te gaan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten