woensdag 31 oktober 2012

"En we gaan allemaal inzetten op groente en fruit!"


 Onderscheidend vermogen of andere redenen voor keuze speerpunten supermarktketens?

De laatste tijd zie ik van Lidl, Albert Heijn, Jan Linders en nog wat supermarktketens de ene na de andere uiting die de versheid, kwaliteit en gunstige prijs van hun groente en fruit moet benadrukken. Waarom allemaal onderscheidend vermogen in dezelfde hoek van je winkel zoeken vraag ik me dan af?

Of is onderscheidend vermogen helemaal niet de reden en zit er op groente en fruit simpelweg meer marge dan op de andere producten die ze allemaal verkopen? Misschien is de trend "gezonder leven" wel een drijfveer? Of is het eten van genoeg groente en fruit een investering om de steeds hoger wordende eigen kosten (naast de premie) voor de zorg te beperken? Zomaar een paar mogelijke redenen voor de massale offensieven van supermarktketens op groente- en fruitgebied.


Voortdurend om je heen kijken om zaken te spotten die je opvallen. Dat is één van de krachten van Strategiewerkt.nl. Uit die koker komt dan ook bovenstaande constatering met daaraan gekoppeld wat vragen en mogelijke antwoorden/inzichten. Hierbij wil ik de lezers van deze blog vragen om aan te geven waar het volgens hen in zit. Misschien zit er tussen de lezers wel iemand uit de supermarktwereld. Die nodig ik dan natuurlijk nog eens éxtra uit om te reageren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten