maandag 27 december 2010

Scoren met woorden - of niet

AMSTERDAM - Innovatief is het meest gebruikte woord in Nederlandse LinkedIn-profielen. Ook in Italië, Duitsland en Frankrijk staat dit woord op de eerste plaats. In de Verenigde Staten wordt 'extensive experience' - uitgebreide ervaring - het meest gebruikt.

Dat blijkt uit een analyse van LinkedIn zelf.
Welke andere woorden in Nederlandse profielen veel gebruikt worden, melden de analisten niet. Ook in Canada en Australië is 'uitgebreide ervaring' de meest gebruikte omschrijving op de profielensite.
In Brazilië, India en Spanje noemen professionals zich het meest 'dynamische professional' en de Britten omschrijven zichzelf meestal als 'gemotiveerd'.
Het team van LinkedIn adviseert gebruikers zichzelf te omschrijven in meer originele bewoordingen. "Vraag je je af waaraan mensen zich ergeren als ze je LinkedIn-profiel bekijken? Aan clichématige woorden en zinnen, die eigenlijk helemaal niets zeggen."

Bron: nu.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten