zondag 14 december 2008

USP en verrijken

....marketing techniek waarbij je bij een nieuw concept op zoek gaat naar (bv) een reden waarom een klant jouw idee zou kopen boven alle andere opties in de markt.
Vooral nuttig als je weet dat jou idee moet concurreren met vele anderen.
Vaak verpakt in één pakkende slogan. Bv. Smart; je komt overal. Of Jupiler; mannen weten waarom. Of QNH; business integration

Hou het eenvoudig!
Bij het verrijken van ideeën onstaat vaak de neiging om ideeën steeds complexer te maken. Dit gebeurt spontaan omdat je idee vaak vertrekt vanuit een basisgedachte, en je dit uitgangspunt bij het verrijken zoveel mogelijk intact wil houden.
Toch zal heel dikwijls blijken dat de basisgedachte niet sterk genoeg is en dat de obstakels niet zijn op te lossen zonder heel ingewikkelde constructies. Meestal is dit het signaal om een idee lost te laten. Eenvoud is een eigenschap van grootste ideeën.


bron: creativiteit hoe?zo!
Een leer-, doe- en oefenboek
ISBN 90-209-5017-7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten