vrijdag 14 augustus 2015

Lets get digital

Bij een strategie (een unieke positie) hoort ook een strategie (een strijdplan). Wij noemen het liever 'bij een strategie hoort een tactiek' .... maar goed, laten we daar niet over muggenziften en vandaag nog even iets wegzetten over een veelgehoorde term 'digitale strategie'. Pas nog bsproken in een gesprek bij een klant en daar moest ik even afhaken omdat ik het begrip nog niet helder op mijn netvlies had.
Mijn gedachte, toen, was 'een digitale strategie zal wel gaan over het inzetten van technologische hulpmiddelen om de positie van het bedrijf verder te versterken, en als je daar IT voor kunt inzetten dan is dat dus de digitale strategie. Vandaag de dag, hoe profileer ik me op www, facebook, instagram, twitter en hoe verbind ik dat met mijn klanten, mijn producten en diensten en kan ik zo de trouwheid van mijn klanten vergroten'. Klinkt dit logisch?

Ik was niet bewust op zoek naar bewijsvoering, zijn er andere mensen die hetzelfde roepen of denk ik in mn uppie? Dan is het soms goed om op verhalen te stuiten die de gedachte voeden (of niet) en zo kwam ik terecht op likes this van een linkedin connectie. Na het klikken op de betreffende link (https://www.linkedin.com/pulse/de-digitale-organisatie-juiste-investeringen-danny-jutten) werd het verhaal van Danny Jutten ontvouwt, gebaseerd op een onderzoek van McKinsey (niet de eerste de beste), waarin vier waardevolle tactieken voor digitale strategieën uit de doeken werden gedaan.
- data gedreven besluitvorming
- connectiviteit
- automatisering van processen
- tweebaans IT-netwerk

Dus? Waar zijn er binnen jouw organisatie initiatieven die duiden op een digitale strategie (uhum .... tactiek)
Danny Jutten is overigens Communicatiemanager bij Limburg Economic Development (LED).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten