vrijdag 31 augustus 2012

Ik ben mooi!

Herkent u de volgende situatie? U bent aan het surfen en komt op een site terecht van een bedrijf. U bent geneigd er te solliciteren, mee in contact te treden of een product te kopen. Maar u twijfelt. U ziet op de website heel veel mooie mensen in maatwerkpakken. Met een stralend witte glimlach, goed gekleed en zittend rondom een tafel in een fancy vergaderruimte. Vervolgens haakt u af. Weg aankoopmoment, niet solliciteren, geen contact. Een verlies-verlies situatie voor iedereen.

Analyses (psychologisch onderzoek) tonen aan dat mensen onzeker worden als ze in contact moeten of willen treden met andere mensen die mooier zijn. Er ontstaat een drempel. Het is daarom kunst om in een reclamecampagne of op de bedrijfs-website een reële situatie te schetsen. Laat echte mensen zien, schets een reëel beeld en wees uitnodigend.


Verlaag dus de drempel om in contact te treden!
Wij pleiten er daarom voor om het vakgebied van psychologie verder te introduceren bij webbouwers en marketeers. Om zo de interactie met de klant via het web in overeenstemming met de echte leefwereld te brengen. De knop contact, met daaronder een mail-adres of telefoonnummer, is niet meer genoeg. Bereikbaarheid gaat verder dan een 7/24uur helpdesk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten