Gevalletje “waarom heeft niemand dat eerder bedacht?”
Gisteren hoorde ik op de radio dat een webwinkel voor spijkerbroeken en
dergelijke een nieuwe service aan hun klanten aanbiedt. Het is zo simpel dat je
je afvraagt waarom niemand daar eerder op is gekomen.
Het grote nadeel van kleding bestellen in webshops is dat je vaak de
kleuren niet “echt” ziet, je niet kunt zien of en hoe het je staat en of de
kleding überhaupt wel past. De ene large is de andere niet en de tussen de slim
fits, regular fits, traditional fits en nog tig varianten ben ik al meer dan
eens het overzicht kwijt geraakt.

De webshop biedt deze dienst aan voor €19,95 per bestelling onder de
€125,-. Dat is naar mijn mening stevig
en duurder dan een ritje naar de stad inclusief parkeren/OV. Comfort en
tijdsbesparing zijn hierbij dus de overgebleven
pluspunten. Boven de €250,- kost het tijdelijk €4,95 (normaal een tientje) en
dat is dan wat mij betreft wel een hele goede prijs voor hetgeen je krijgt en
financieel ook interessant t.o.v. het traditionele winkeltripje.
Bovenstaand voorbeeld toont eens te meer aan dat innovatie niet moeilijk of
ingewikkeld hoeft te zijn en dat je je hiermee, zeer zeker tijdelijk, kunt
onderscheiden. Ik ben benieuwd wanneer Wehkamp, OTTO, Neckermann of
bijvoorbeeld Zalando dit idee over gaan nemen. Misschien wel gratis?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten