Innovatie? Een tover- en modewoord? Geen woord zo vaak gebruikt door de goegemeente als innovatie. De ontdekking van het vuur, de uitvinding van het wiel, kaas laten rijpen, bakstenen, boekdrukkunst, telegrafie, magnetrons en raketten naar de maan. De mensheid bestaat bij de gratie van innovatie. Daarom pleiten wij bij veel van onze klanten voor de vrijdagmiddag-innovatie.
Hapje en een drankje. Lekker hangen, stropdas los. Weg met de hiƫrarchie. De innovatieleider scherpt de degens, zijn assistent met de videocamera in de aanslag ......
Iedere week mag 1 medewerker een voorwerp in de kring gooien, met de verplichting om pas naar huis te gaan als er 1 innovatief uitvoerbaar idee ontstaat.
Vorige week ontving ik een bericht van een supermarkt keten waar de vrijdagmiddag-innovatie-borrel het volgende heeft opgeleverd 'een recept-etiket'
U kent het wellicht. Je begint met koken en vraagt je af hoe je het stuk vlees smaakvol en gaar naast de aardappelen op het bord krijgt. Je kijkt op het etiket en gooit het stuk vlees op de gok in een klodder boter en hoopt dat het resultaat naar tevredenheid van de disgenoten kan worden gegeten. Innovatie? Druk een recept (bereidingswijze) af op het etiket. Plaats genoeg, een tevreden klant, bereidwillig om meer aankopen te doen. Omzet omhoog, imago in de lift en dat alles zonder extra kosten, moeite of risico.
Wanneer start u met de innovatie-borrel? Hapje en drankje, collega's leren kennen, teambuilding, meer omzet en ook volgende maand nog succesvol in business.
Hmmm, lekker, krokante kipschnitzel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten